Blogarchívum

Keresés ebben a blogban

2013. november 26., kedd

Burgonyás Pogácsa


Ma ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy süssek valamit.
Édes süteménynek indult a dolog, aztán kelt tészta lett belőle, majd a lekváros bukta tervemet végül átalakítottam burgonyás pogácsává  :)











Íme a recept 

60 - 70 dkg liszt
20 dkg zsír
30 dkg főtt, tört burgonya
2,5 dkg élesztő
2 kávéskanál cukor
1 dl langyos víz
1 tojás + 1 a tetejére
2 teáskanál só
Pirospaprika ( a tetejére )
Sajt ( a tetejére )

A krumplit meghámozom, felkockázom, sós vízben főni teszem. A lisztet kimérem és átszitálom a sóval. A krumplit leszűröm és pici zsírral, hogy könnyebb legyen, áttöröm. Az élesztőt a vízben a cukorral felfuttatom, közben elmorzsolom a zsírt és a krumplit a liszttel. Beleütöm a tojást és hozzáöntöm az élesztős vizet, laza, könnyű tésztát gyúrok belőle.  Félreteszem picit pihenni. ( 20 percet pihentettem letakarva )

Lisztezett deszkán kinyújtom, hajtogatom, pihentetem 15 percet.
Összesen négyszer hajtogatom.

Kinyújtom, kiszaggatom, majd egy tojást felverek pici sóval és ízlés szerint pirospaprikával. Ezzel kenem a tetejét és sajttal szórom.


Addig sütöm, míg a sajt megpirul. Esetemben, amikor már megsül, mert a gázsütő megpirítja nálunk nagyon az alját, így sajna nem tudtam megvárni, míg szépen megpirul a sajt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése