Blogarchívum

Keresés ebben a blogban

2013. november 24., vasárnap

Citromtorta =)

Drága Nagymamám születésnapjára készítettem el ezt a tortát, és a nagy sikerére való tekintettel megosztom Veletek a receptjét  :)

Különlegessége, hogy a fondant pillecukorból készült, végtelenül egyszerű és finom, nem beszélve arról, hogy kevésbé reped, mint a marcipán, vagy a porcukorból készített zselatinos változat  :)

Hozzávalók:

Fondant:  1 cs. fehér ( vagy színes ) pillecukor
                Porcukor, amennyit felvesz
                10 dkg margarin

Piskóta:   Mindenki a jól bevált piskótáját süsse csak nyugodtan :) Én így készítettem

               5 tojás
               5 evőkanál cukor
               5 evőkanál liszt
               1 csomag vaníliás cukor
               1 evőkanál víz
               1 evőkanál olaj
               Fél csomag sütőpor


Citromkrém:  0,5 l Habtejszín
                     2 egész citrom leve
                     2 csomag habfixáló por


Elkészítés

Fondant

A fondantot előző este érdemes elkészíteni, mert vissza kell hűteni, majd a felhasználás előtt pár órával ki kell venni a hűtőből, hogy lágyuljon picit, mert hidegen viszont nem lehet vele dolgozni.

A margarint picit előmelegítjük egy mikrózható edényben, és mikor már folyékony, beletesszük a pillecukrot. Melegítjük, amíg megolvad, majd annyi porcukorral amennyit felvesz begyúrjuk. Folpackban tettem be a hűtőbe, úgy nem szárad ki. Másnap kinyújtottam és bevontam vele a tortát.


Piskóta


A sütőt előmelegítem 180 fokra. A sárgájákat a cukorral fehéredésig keverem robotgéppel. Hozzáadom a vizet és az olajat is, majd a sütőporral elkevert lisztet. A fehérjét kemény habbá verem és két részletben óvatosan hozzádolgozom a lisztes keverékhez. Sütőpapírral bélelt tortaformában tűpróbáig sütöm.


Krém

Egy nagy tálba kicsavarom a 2 egész citrom levét, majd hozzáöntöm a habtejszínt. Kb. 3 percig verem a robotgéppel, majd beleszórom a habfixálót is. A kívánt állag eléréséig verem, én tettem hozzá még két evőkanál porcukrot de édes lett, nem kellett volna bele a cukor.


A piskótát óvatosan ketté vágtam ( mikor már kihűlt, akár előző este is el lehet készíteni, könnyebb vele dolgozni ) majd megkentem szép vastagon a krémmel. Rátettem a tetejét és az egész tortát bevontam a maradék krémmel. Ráborítottam a fondantot, elsimítottam, a felesleget levágtam. Ostyavirágokkal díszítettem, de azt már vásároltam, nem én készítettem el   =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése